Після засідання конкурсного комітету з організації та проведення конкурсів щодо визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування в десяти маршрутах Роздільнянського району переможцем визнано ТОВ «Роздільнатранссервіс». Розповідаємо про багаторічну роботу даного автоперевізника на теренах нашого району. Про будні підприємства, його проблеми та здобутк’и нам повідало керівництво «Роздільнатранссервіс» – його директор Георгій ІЛЬЯЩУК та виконавчий директор Михайло ШИВЦОВ.
Вже 19 років Ваші імена в районі тісно пов’язані з автоперевезеннями. З чого починалась Ваша робота в даній галузі?
В 2001 році дане підприємство опинилось у достатньо занедбаному стані – застарілий автотранспорт, чимала заборгованість по заробітній платі працівникам тощо. Тож, початок роботи був досить складний. Але з часом ситуацію змінювали на краще. Протягом 19 років роботи підприємства було придбано вісім «Еталонів», враховуючи складну фінансову ситуацію, брали їх у кредит. У 20182019 роках автопарк поповнився ще п’ятьма автобусами, з яких два – «Богдан А145» (вони розраховані на більшу кількість пасажирів, тож курсують зараз на Лиманське). Розширення автопарку значно покращило ситуацію, стало менше скарг від населення.
Чи вистачає зараз працівників у Вашому колективі, чи є потреба в кадрах?
Сьогодні колектив підприємства 55 осіб, з них 32 водії, 9 автослюсарів, 14 інженерів та техпрацівників. Проблему нестачі кваліфікованих кадрів відчули, коли наші молоді слюсарі, водії почали виїжджати на заробітки за кордон. У наш час серед молоді складно знайти хорошого електрика, токаря… Колись такі розповсюджені професії потроху зникають, все менше стає випускників профтехучилищ, особливо таких, які б могли стати кваліфікованими спеціалістами.
А потреба в них залишається.
Останнім часом помітно зростають тарифи на пасажирські перевезення у великих містах. Що скажете про тарифну політику Вашого підприємства? Чи плануєте підвищення?
Це неминуче цього року. Останній раз тарифи на автоперевезення ми переглядали ще у 2015 році. Всі ми розуміємо, на скільки зросли за ці п’ять років витрати. Значно подорожчали паливомастильні матеріали. Якщо раніше ми співпрацювали з вітчизняними виробниками, то зараз вимушені були перейти на імпортний ринок. За цей період кілька разів підвищувалась заробітна плата; лише з 1 січня поточного року мінімалка зросла на 13,5 %. Це наче і добре, але для таких підприємств, як наше, достатньо проблематично, бо прибутки залишилися на старому рівні. Дуже ускладнює ситуацію наша система оподаткування: ми вирахували, що з кожної гривні заробітної плати нашим працівникам підприємство сплачує 61,5 грн податку. Про який розвиток тут може йти мова?! Зараз точно розуміємо, що підвищиться вартість проїзду на тих маршрутах, де малий пасажиропотік. Адже, коли на маршруті 510 пасажирів, то навіть на паливо не вдається назбирати. І тут вже не йде мова про ремонт, заробітну плату водієві тощо. Але з іншого боку ми розуміємо, що люди мають однакове право на користування громадським транспортом.
Яка ситуація з перевезенням пільгової категорії населення?
Зазначимо, що вже більше 6 років ми не отримуємо від держави компенсації ні на одну із пільгових категорій. Але розуміємо, що люди мають повне право на це. Тому не відмовляємо у пільговому проїзді таким верствам населення, серед яких і ветерани АТО, і чорнобильці, і воїниінтернаціоналісти, й малозабезпечені категорії. Крім того, виникла проблема із людьми з обмеженими можливостями, адже жодного автобуса зі спеціальним пандусом ми не маємо. Тож, вже найближчим часом (сподіваюся, в першому півріччі) плануємо придбати такий автобус зі спеціальним пристосуванням для інвалідіввізочників.
До редакції протягом минулого року надходило багато скарг стосовно маршруту на село Гаївка. З початку цього року він був відновлений. Давайте детальніше зупинимось на цьому та інших проблемних маршрутах.
Дійсно, є такі маршрути, які близько трьох років не діють. Причин цьому декілька, але головна – низький пасажиропотік. З маршрутом на Гаївку проблему було частково вирішено – ранковий рейс на Новокостянтинівку проїжджав через Гаївку. Зараз ці два рейси теж, так би мовити, «співпрацюють» гаївський автобус вранці заїжджає у Новокостянтинівку, трохи змінився графік руху (читайте нижче).
На Отрадове за графіком автобус має курсувати двічі на тиждень – у вівторок і п’ятницю. Але наразі маршрут працює лише по вівторках. Пасажиропотік – 47 осіб, плюс єгорівців 15, єреміївці та шеметівці – по кілька осіб. Це на вранішньому рейсі в напрямку районного центру, на обідньому ж повертаються десь 50 %. Коли на Отрадове потрібно їхати лише кільком пасажирам, то їх завозить автобус, що прямує в напрямку Одеси.
Спробували відновити рейс на Сухе. Посприяли в цьому і райдержадміністрація, зокрема відділ розвитку та інвестицій в особі Ігоря Романенка, і Старостинський сільський голова Анатолій Устіч. Два тижні автобус їздив у збиток підприємству, пасажирів було дуже мало. Але головна причина зупинення цього маршруту – аварійне дорожнє покриття. Воно там просто жахливе, транспорт не витримує. Тож, відновлення рейсу на Сухе стане можливим, коли хоча б трохи підремонтують дорогу. В цьому разі можна буде пускати автобус хоч
12 рази на тиждень.
Аналогічна ситуація і з маршрутом на Новодмитрівку, знову ж таки відсутність нормальної дороги та малий пасажиропотік.
Який маршрут найбільш завантажений?
Роздільна – Лиманське. З графіку видно, як часто (практично щогодини) курсують автобуси в даному напрямку. Ще недавно цей маршрут теж був дуже проблемним через погану дорогу. Користуючись нагодою, хочемо від усього нашого колективу подякувати владним структурам та небайдужим активістам, які добилися капітального ремонту ділянки дороги Р33. Якщо раніше автобус прямував з Роздільної до Лиманського і навпаки півтори години, то зараз – 50 хвилин. Будемо сподіватися, що й інші проблемні ділянки будуть відремонтовані.
Чи плануєте додавати ще маршрути в робочий графік?
Поки ні. Але, якщо потреба в цьому є, завжди готові йти назустріч. Наприклад, по неділях працює базар у Кучургані, обговорювали додатковий маршрут цього дня – Гаївка – Новокостянтинівка Кучурган. Якщо дійсно буде така потреба, можемо запустити цей рейс.
Але виникають певні проблеми з нелегальними перевізниками. Особливо в напрямку Лиманське – Одеса. Водії приватних «бусиків» заздалегідь збирають людей перед маршрутним таксі, не маючи на це жодного права. Хочеться звернутися до пасажирів, які користуються таким видом нелегального перевезення: дані водії не нададуть вам жодної гарантії безпечного перевезення, вони не мають ні страхових документів, ні гарантії справності транспортного засобу, тож не несуть жодної відповідальності перед пасажиром.
Дякуємо Вам за детальні роз’яснення. Бажаємо безпечних доріг та вдячних пасажирів.
Юлія ГАНГАН